Frågor om bokning och sökmotorn
Bokningsfrågor
Hur bokar jag?
Boende och golf bokar du via vår sökmotor som heter “Sök och boka golfresa” på vår hemsida. Fyll i dina önskade resdatum och tryck på "Sök", så presenteras samtliga paketpris för boende och golf. Förvalt är två personer som ska dela boende, och därför visas totalpriset för två person, om du inte gör en ändring.
Välj "1 vuxen" om du vill se totalpriset för en person, inklusive singeltillägg.
Nästan alla gäster bokar med preliminära datum. Så snart ni funnit flygbiljetter, så skicka oss exakta datum via e-post, så uppdaterar vi er bokningsbekräftelse manuellt. Detsamma gäller om du bokat som singel och senare finner en rumskompis. Vi uppdaterar manuellt din bokningsbekräftelse med en rabatt som motsvarar ditt singeltillägg, de dagar ni är två som delar boende.
Ta kontakt via e-post ekonomi@golfispanien.se för att få ditt resdatum uppdaterat, om du fått nya resdatum. Kom ihåg att vara ute i god tid, och helst aldrig senare än 60 dagar innan ankomst.
Hur kan jag jämföra priser på alla destinationer via sökmotorn?
- I sökmotorn, hoppa över fältet som heter Destination och gå direkt och fyll i önskade resdatum i fälten Datum.
- Hoppa över alla fält tills du kommer till Boende Antal. Förvalt är 1 lägenhet eller 1 hotellrum, vilket är aktuellt för de allra flesta bokningar.
- Fyll i antal personer som ska bo i lägenheten eller hotellrummet, förvalt är 2 vuxna.
- Tryck på knappen Sök, så visas alla alternativ och priser för resländen du har valt.
Hur bokar jag transfer?
- I sökmotorn, tryck på ikonen för transfer, alternativt texten Transferbokning om du använder dator eller läsplatta.
- En ny sökmotor öppnas. Kryssa ut rutan Tur och retur om du endast vill boka enkel resa.
- Fyll i alla fälten och tryck på knappen Sök, så visas alla transferalternativ.
Hur bokar jag hyrbil?
-
I sökmotorn, tryck på ikonen för hyrbil, alternativt texten Hyrbilsbokning om du använder dator eller läsplatta.
- En ny sökmotor för hyrbilar öppnas. Fyll i alla sex fälten och tryck på knappen Sök. så visas alla hyrbilar.
Hur finner jag priset för att uppgradera från ett till två sovrum?
Alla priser finns via vår sökmotor. Efter att du valt datum och tryckt på "Sök", så visas resultat från din sökning, inklusive samtliga lägenhetstyper.
Om jag har två bokningar under samma vintersäsong som kvalificerar mig för "Dubbelbokningsrabatt", när får jag rabatten?
Rabatten läggs manuellt på din vårbokning, normalt under månadsskiftet oktober-november. Du får en uppdaterad bokningsbekräftelse skickad till din e-post. Vår personal uppdaterar bokningarna under hösten. Skulle det göras redan vid bokningstillfället, så blir det omfattande extra administration, eftersom många gäster ändrar resdatum eller bokar ytterligare en resa under vår och sommar.
Reslängd
Får jag boka vilken reslängd jag vill?
Flera lägenhetshotell har restriktioner där man endast kan boka 7, 14, 21 alternativt 28 nätter eller längre. I vår sökmotor visas de alternativ som är tillgängliga för det antal nätter som du har valt. .
Hur kan det vara billigare att boka 14 nätter jämfört med 12 nätter?
De flesta hotell och golfbanor erbjuder rabatter för midstay och longstay. De olika brytpunkterna varierar för varje hotell och golfbana, men oftast blir det betydligt billigare per natt redan när man bokar 14 nätter eller längre. Skandinaviska golfklubbar har oftast en ännu mer omfattande longstayrabatt, där greenfeepriset för 10 rundor oftast motsvarar ett helt årsmedlemskap.
Hotellen erbjuder nästan alltid longstayrabatter för gäster som bokar 14 nätter eller längre. De allra flesta hotell har också andra villkor för gäster som bokar longstay. Bland annat brukar det endast ingår städning en gång i veckan, jämfört med varje dag för korttidsgäster.
Varje destination har olika brytpunkt när det gäller prissättning, men i de allra flesta fall är det mest prisvärt att resa 21, 28, 35, 42 nätter istället för 20, 27, 34 och 41. Dessutom brukar priset per natt blir väsentligt lägre för resenärer som reser 56 nätter eller längre.
Önskemål vid bokning
Hur ska jag förmedla speciella önskemål som jag har angående boendet?
Önskemål kan skrivas i informationsfältet i samband med bokningen, alternativt så kan du skicka oss en e-post, så uppdaterar vi din bokning med ditt önskemål.
Jag vill bo på ett visst lägenhetsnummer. Kan jag önska det?
En gäst kan alltid önska ett eller flera lägenhetsnummer i samband med bokning. Önskemål skrivs i informationsfältet. Gästen är dock aldrig garanterad ett visst lägenhetsnummer. Våra kontrakt tillåter inte att vi bekräftar ett specifikt lägenhetsnummer eller våningsplan, utan vi kan endast bekräfta en viss lägenhetstyp, vilket framgår av din bokningsbekräftelse. Vänligen skicka inte upprepade e-post om att bli placerad i en viss lägenhet. Lägenheter fördelas enligt bokningsordning, reslängd, samt efter hur bokningen passar med befintliga bokningar.
Även om du, och andra gäster, aldrig kan få ett lägenhetsnummer bekräftat, så har vi möjlighet att bekräfta lägenhetstyp eller rumstyp, inklusive solriktning, på de flesta boenden.
Jag vill bo nära hissen. Hur önskar jag det?
Önskemål skrivs i informationsfältet i samband med bokning.
Ankomstdatum
Får jag fritt välja ankomstdatum?
På de allra flesta destinationer kan du komma, och resa hem, precis när du vill. Våra gäster är inte låsta till ett visst antal dagar. När det gäller medlemskap med fri golf, så finns det oftast paket från 14 nätter upp till 213 nätter och du väljer själv hur många nätter du vill stanna. Vissa golfpaket finns endast upplagda för jämna veckor, men vi kan alltid göra en speciallösning om det inte passar med ditt flyg. Några enstaka lägenhetstyper har restriktioner när det gäller ankomstdag på grund av att det finns ett mycket begränsat antal lägenheter och boendet optimeras genom bytesdagar, oftast sista lördagen i en månad.
Varför finns det bokningsrestriktion angående ankomstdag under högsäsong på några boenden?
De flesta lägenhetshotell har inga restriktioner när det gäller ankomstdag och avresedag, utan du kan fritt välja datum efter bästa flygbiljetten. Anledningen till att det finns bokningsrestriktioner angående ankomstdag och avresedag på vissa boenden är för att efterfrågan är stor, men tillgången på lägenheter är begränsad. Udda bokningar kan blockerar en lägenhet, så att den står tom under lång tid. Det är ett problem under högsäsong. Om en gäst till exempel bokar 15/10 – 15/11, så står lägenheten tom första två veckorna i oktober och sista två veckorna i november.
Vad gör jag när jag vill resa till ett lägenhetshotell som har bokningsrestriktioner, men mina flygdatum inte överensstämmer med bytesdagarna under högsäsong?
- Din bokning kan bokas om till ett alternativt lägenhetshotell, så att du har garanterad plats på destinationen, samtidigt som du står på väntelista till det lägenhetshotell som du önskar. Din bokning uppdateras, om det fortfarande finns lediga lägenheter, 60 dagar innan ankomstdatum, alternativt om hotellet accepterar din udda bokningen via en extra lägenhet.
- Din bokning kan justeras, så att du uppgraderar till en eller flera nätter på hotell under de dagar när lägenheten är upptagen av andra gäster.
- Din bokning kan delas upp mellan två olika lägenhetshotell på samma destination.