När din bokning bekräftats, så får du en bokningsbekräftelse där du finner totalbelopp, kontouppgifter och förfallodatum långt ner på bekräftelsen. Ibland är bokningsbekräftelsen flera sidor lång, för den som bokat många olika tillval.
Bokningsbekräftelsen ska betalas via banköverföring i valutan euro, vilket är det billigaste sättet att betala för din vistelse. Du loggar in via din internetbank och gör en Utlandsbetalning, även kallad SEPA-betalning. EU har reglerat bankkostnaderna för SEPA-betalningar, vilket gör att du enkelt, snabbt och billigt kan överföra pengar i euro till EU- och EES-länderna. Överenskommelsen SEPA reglerar så att bankerna inte ska ta mer betalt för en utlandsöverföring än för en överföring inom landet.
Avsändaren och mottagaren delar på bankkostnaden, vilket brukar skrivas som shared bank fees på engelska. Du är ansvarig för eventuella bankomkostnader från din egen bank, men SEPA-överföring är billigt, om du uppger korrekt IBAN och BIC.
Är det första gången du gör en Utlandsbetalning, så kan du behöva aktivera alternativet betalningar till utlandet; hittar du inte alternativet i menyn på din internetbank, så ta kontakt med teknisk support på din bank.
Skulle det uppstå bankkostnader på grund av ett fel vid betalningen, så är det alltid ditt ansvar som resenär att ersätta dessa kostnader, så att bokningsbekräftelsen betalats i sin helhet.
VårA bankuppgifter
All betalning ska ske till vårt bankkonton i Spanien och banken Banco de Sabadell, kallad Sabadell.
Vårt bankkonto på Sabadell:
IBAN: ES2300811512120006041910
Om BIC är obligatoriskt fält, så fyll i informationen nedan, annars hoppa över fältet för BIC.
BIC: BSABESBB
För enklare lästning, så visas IBAN nummeret som ESES23 0081 1512 1200 0604 1910, men alla banker tillåter inte mellanslag i samband med utlandsbetalning av typen SEPA.
Vår postadress
Du finner vår postadress högt upp till vänster på din bokningsbekräftlese. Det är normalt ingen uppgift som behövs i samband med Utlandsbetalning via din internetbank.
Använder du inte internetbank, så erbjuder de flesta banker möjligheten att betala på plats i banken. Du får då fylla i en blankett för betalning till utlandet. Ibland önskar då banken uppgifter om mottagarens adress och samt adressen till mottagarens bank. Det är uppgifter som normalt aldrig är obligatorisk vid betalning till utlandet via internet, utan är en frivillig uppgift. Adressfältet är inget som verifieras av banken, utan där kan egentligen stå vilken adress som helst, eftersom den enda informationen som banken behöver är IBAN.
Om mottagarens adress är obligatoriskt fält, så fyll i informationen nedan, annars hoppa över fältet för vår adress.
GolfSol Norden S.L.
SoloGolf | GolfiSpanien
Crta. Cartaya-ER km7
21459 El Rompido (Huelva)
Spanien
Om bankens adress är obligatoriskt fält, så fyll i informationen nedan, annars hoppa över fältet för bankens adress.
Banco de Sabadell, S.A.
Avda. Óscar Esplá, 37
03007 Alicante
Spanien
Stämmer bankadressen inte överens med den adress som er bank har i sitt system, så spelar det ingen roll. Banken har flera huvudkontor. Det enda som behöver framgå är namnet Sabadell i någon kombination.
Observera att vi inte kan garantera och ansvara för boende eller golf om inte betalning erhålls i enlighet med de förfallodagar som finns angivna på bokningsbekräftelsen.
Har du frågor angående hur du skall betala din bokningsbekräftelse, ta kontakt med din bank och be att få hjälp angående en utlandsbetalning via SEPA.
IBAN och BIC
IBAN är ett internationellt banknummer och alla europeiska bankkonton har ett IBAN nummer. Oftast framgår ditt eget IBAN på kontoutdraget du får från din bank eller om du loggar in i din internetbank. Svenska IBAN konton börjar alltid med SE, norska med NO och danska med DK. Observera att du aldrig ska skriva bokstäverna I B A N när du ska göra en överföring, utan kontonummer av formatet IBAN börjar alltid med två bokstäver. Vårt IBAN-nummer börjar med , ES, vilket gäller för alla konton i Spanien.
Vissa banker har system som inte klarar av att ta bort mellanslag i ett IBAN nummer, så skriv därför alla nummer i en lång rad när du gör din betalning. Allra bäst är att kopiera vårt IBAN-nummer från denna hemsidan och klistra in i fältet för IBAN i samband med betalning.
När registreras min betalning?
Det är viktigt att du endast uppger ditt bokningsnummer vid betalning, så går det snabbt för oss att registrera att du har betalt.
Kom ihåg att vi aldrig skickar kvitto eller bekräftelse på mottagen betalning; du finner själv all betalningsinformation när du loggar in under Min Sida på vår hemsida. Du använder din e-post och ditt lösenord för att logga in.
Det tar normalt maximalt sju dagar för betalningen att registreras.
Har ingen betalning registrerats, kontrollera först ditt eget bankkonto för att se att pengarna har dragits. När betalning av resan sker, antingen det är Anmälningsavgift eller Slutbetalning ses betalningen som en bekräftelse på att avtalsparterna tagit del av avtalsvillkoren som föreligger för den bokade resan, accepterat våra särskilda resevillkor samt att det blir bindande för båda parter.
Har du frågor om betalning med kreditkort, felbetalning och andra betalningsrelaterade frågor?
Du finner mycket information om betalning och återbetalning under Frågor och Svar på vår hemsida.