Varför har jag inte fått ankomstinformation och kvitton?

Ankomstinformation inför avresa skickas ut på automatik till din e-post från bokningssystemet när bokningen är till fullo betalad. Har du inte mottagit ankomstbrev och det är mindre än 21 dagar innan avresa, så gå in på Mina Bokningar och kontrollera att bokningsbekräftelsen är betald.  Så snart vi har mottagit betalning, så skickar systemet ut informationen. Har du inte har fått ankomstinformation, och det är mindre än mindre än 21 dagar innan avresa och bokningen till fullo betald, så hör av dig till ekonomi@golfispanien.se.

Vad får jag för information inför avresan?

Ankomstinformation skickas till er via en e-post som heter Viktig ankomstinformation. Den skickas ut ungefär 4 veckor innan ankomstdatum. I ankomstinformationen finns länkar till mera information angående golf, kvitton, länk till packlista samt andra viktiga saker att göra innan avresa. 

Observera att gäster som bokat en destination där vi har en aktivitetsklubb med golftävlingar, förbokade starttider och egen tidbokning under perioden gästen är på plats, måste skicka in ett Ankomstformulär. Länken till vårt Ankomstformulär finns i PDF-filen som heter Kvitto-och-Information-Bokningsbekräftelse följt av ditt bokningsnummer som följer med som bifogad fil i e-posten Viktig ankomstinformation. PDF-filen är också ett kvitto på förbokat boende, som ni ska skriva ut, kontrollera mot era resdatum samt visa upp i receptionen vid incheckning. Ankomstformuläret går direkt till vår golfvärd på varje destination. 

Varför måste jag skicka in ert Ankomstformulär?

Formulären är olika för alla destinationer, men innehåller viktigt information som vår golfvärd behöver. Det kan till exempel vara ert exakta handicap, klubbtillhörighet, rapportera om ni har vänner på plats som ni gärna spelar sällskapsgolf med, boka starttid för Lördagsgolf eller avbokning av tävlingsspel första veckan. Skicka in formuläret så snart ni har fått e-posten Viktig ankomstinformation. 

Hur finner jag ert Ankomstformulär?

Ankomstformuläret kommer med en e-post som har ämnesrubriken Viktig ankomstinformation, ungefär 3-4 veckor innan avresa om bokningen är till fullo betald.

1. Öppna PDF-filen som heter Kvitto-och-Information efterföljt av ert bokningsnummer.

2. Klicka på länken till Ankomstformulär.

3. Fyll i formuläret och tryck på knappen Skicka informationen till er golfvärd.  

Hur bokar jag extra starttider?

Om du bokat medlemskap med fri golf, så kan du själv boka fler starttider. Vilka bokningsregler som gäller framgår alltid av kvittot för golfmedlemskapet, som skickas till din e-post ungefär tre veckor innan avresa.

Reglerna som gäller vid bokning och avbokning finns också på vår hemsida under den destination som du bokat. Observera att golfklubben kan kräva dig på full greenfee för Egna starttider som inte bokats enligt klubbens bokningsregler. SoloGolf | GolfiSpaniens personal kan inte boka Egna  starttider åt dig, eller andra gäster, med golfmedlemskap. 

Jag kan se dagarna jag ska spela via Golfkalendern, men var hittar jag min exakta starttid?

Golfkalendern visar vilka speldatum du redan har en förbokad starttid, vilket du behöver veta innan du bokar Egna starttider. Golfkalendern visar också på vilken golfbana du har förbokad starttid. Den exakta starttiden får du besked om först när du kommer till destinationen. På vår Informationstavla kan du se dina starttider för alla lottade tävlingar. I samband med ditt Välkomstmöte får du besked om dina starttid för Sällskapsgolf samt första  Lördagsgolfen efter ankomst, om du anmält dig för att spela Lördagsgolf. I vår pärm Tidbokning finner  ni era framtida starttider för Sällskapsgolf samt lediga starttider för Lördagsgolf.  

När får jag kvitto för hyrbil, transfer, matbiljetter, Flexi-GF och andra tillval?

Har ni bokat ett tillval, skriv ut kvittot ni får skickad till er e-post. Kvittot skickas normalt 30-21 dagar innan avresedatum. Vi kan inte skicka kvitton tidigare, för då är det många som hinner att tappa bort dem innan avresa. 

Vad ska jag göra om jag inte kan öppna PDF-länkar i brevet Viktig ankomstinformation?

Kontrollera att ni har Adobe Reader installerat och inte har några blockeringar mot att öppna PDF-filer i ert e-postprogram. Det brukar vara mindre problem för gäster som använder dator, jämfört med läsplatta eller mobil. Får ni fortfarande inte länkarna att fungera, så skicka e-posten vidare till en vän eller släkting. Det är få personer som har blockering mot att öppna länkar, så chansen är liten att andra i er omgivning ska uppleva samma problem. 

Varför har jag inte fått kvitto på bokade tillval?

Gäster som har bokat ett tillval som matbiljetter, Flexi-greenfee, transfer eller liknande får ett kvitto per tillval skickat till den e-postadress som uppgetts vid bokning. Kvitton skickas ut på automatik från bokningssystemet 3-4 veckor innan avresa, när bokningsbekräftelsen är till fullo betald. Är inte bokningsbekräftelsen betald, så skickar systemet inte ut kvitton. Det gäller även om  det endast saknas några cent. Var noga när ni gör era betalningar, och fyll i exakt det belopp som står på er bekräftelse. Alla betalningar finns registrerade under Mina Bokningar, och där kan kunden även se om beloppet på betalningarna motsvarar kostnaden på bekräftelsen.

Jag vill boka starttider, men hittar ingen länk under Mina Bokningar. Hur gör jag?

Under Mina Bokningar kan man se priser för matbiljetter, transfer och andra tillval, men inte boka starttider. Information om hur du bokar extra starttider, så kallade Egna starttider, får du via vårt Ankomstbrev. Korttidsgäster som bokat paket med greenfeebiljetter ska ta kontakt med vår personal för att boka starttider. 

Jag vill placeras i samma spelgrupp som mina vänner. Hur ordnar jag det?

Alla som delar ett boende, hotellrum eller lägenhet, placeras alltid i samma spelgrupp. Vi skapar gruppindelningen många månader innan varje höst- och vårsäsong. Vi försöker också alltid att placera vänner tillsammans, men har du inte uppgett vilka vänner du har, så har vår personal inte den informationen. Reser du tillsammans med vänner, så skriv deras namn i samband med bokning i kommentarfältet. Har du glömt att uppge dina reskamrater vid bokningstillfället, så hör av er till oss via e-post senast 3 månader innan ankomst. Vi försöker då ordna så att ni kommer i samma spelgrupp, om det finns möjlighet.

Hur kan jag logga in på sidan Mina Bokningar?

För att logga in behöver du bokningsnumret du fick i samband med bekräftelsen samt lösenord, som finns under adressfältet högt upp till vänster på bokningsbekräftelsen. Under Mina Bokningar kan du som kund se vad du har bokat, kontrollera dina resdatum samt se alla inbetalningar. 

Var hittar jag vägbeskrivning till boendet?

Länk till vägbeskrivning finns i den bifogade PDF-filen som skickas med e-posten Viktig ankomstinformation. Vägbeskrivning finns också under fliken Vägbeskrivning, där man läser informationen om varje lägenhetshotell eller hotell på vår hemsida.