Alla som bokar får en bokningsbekräftelse så snart bokningen är bekräftad. Bokningsbekräftelsen har två förfallodatum och betalas i två omgångar. Anmälningsavgiften är på 10% av totalbeloppet förfaller en vecka efter bokningsdatum. Slutbetalningen är på resterande 90% av totalbeloppet och förfaller 60 dagar före ankomstdatum. Alla bokningsbekräftelser är i Euro (€). Om resan bokas och beställs när det är mindre än 60 dagar kvar till avresa ska totalbeloppet betalas vid ett betalningstillfälle.

Det är viktigt att resenären endast uppger nummer för bokningsbekräftelsen vid betalning.

Vi skickar aldrig kvitto på mottagen betalning. När vi har mottagit pengarna, så registreras betalningen under Mina Bokningar, som ni finner via en länk längst ned till höger på hemsidan. På er bokningsbekräftelse framgår lösenord och nummer, som behövs för att komma in och titta på er bokning under Mina Bokningar. Har ingen betalning registrerats, kontrollera ert bankkonto för att se att pengarna har dragits. Det tar normalt 14 dagar för betalningen att registreras.

När betalning av resan sker, antingen det är anmälningsavgift eller slutbetalning ses betalningen som en bekräftelse på att avtalsparterna tagit del av avtalsvillkoren som föreligger för den bokade resan, accepterat våra särskilda villkor samt att det blir bindande för båda parter.  

All betalning ska ske till vårt bankkonton i Spanien. Vissa gäster har tidigare betalat till vårt bankkonto på Banco Popular, men kontot är stängt och all betalning ska göras till  SabadellAtlántico och Banco Sabadell, SA. Vår tidigare bank CAM har blivit uppköpt, och ingår nu i koncernen SabadellAtlántico, därav namnbytet. Kontonumret från CAM kommer fortsätta att fungera under lång tid framöver, men den gamla BIC koden har bytts ut mot BSABESBB.

För att undvika höga bankavgifter, så ska IBAN och BIC/Swift uppges vid betalning. Billigaste sättet att betala brukar vara att använda er internetbank och göra en utlandsbetalning. Resenären är ansvarig för bankomkostnader från sin egen bank. Billigaste är att välja alternativet där avsändaren betalar för sina kostnader och mottagaren för sina kostnader. Det kallas delade bankkostnader eller "shared bank fees" på engelska. Den finns numera en överenskommelse som kallas SEPA betalning, som gör att bankerna inte bör ta mer betalt för en utlandsöverföring än för en överföring inom landet.

Skulle det bli några bankkostnader för GolfSol Norden S.L. på grund av ett fel vid betalningen, så är det alltid resenärens ansvar att ersätta dessa kostnader så att bokningsbekräftelsen betalats i sin helhet.

Vårt bankkonto på SabadellAtlántico:

IBAN: ES23 0081 1512 1200 0604 1910

BIC: BSABESBB

Observera att ni inte ska skriva bokstäverna I B A N utan numret börjar med ES. Det samma gäller BIC.

Enstaka banker tillåter inte mellanslag i ett IBAN nummer. Går inte betalningen igenom, så ta bort mellanslagen.

Får ni ett felmeddelande, kopiera siffrorna ES2300811512120006041910 och klistra in i bankens betalningsformulär vid rubriken IBAN. 

Vissa gäster använder inte internetbank, utan går till banken och fyller i en blankett angående utlandsbetalning. Ibland önskar då banken uppgifter om mottagarens adress och bankens adress. Det är uppgifter som normalt inte behövs vid en vanlig utlandsbetalning via internet.

Vår adress är:

GolfSol Norden S.L.
SoloGolf | GolfiSpanien
Crta. Cartaya-ER km7
21459 El Rompido (Huelva)
Spanien
 

Sabadell bank har adressen:

SabadellAtlántico

Banco Sabadell S.A.
1, Plaza Catalunya
08201 Sabadell
Barcelona
Spanien

Stämmer adressen inte överens med den adress som er bank har i sitt system, så spelar det ingen roll. Bankerna har flera huvudkontor. Det enda som behöver framgå är namnet Sabadell i någon kombination. Antingen SabadellAtlántico eller Banco Sabadell.

Observera att vi inte kan garantera och ansvara för boende och greenfee om inte betalning erhålls i enlighet med de förfallodagar som finns angivna på bokningsbekräftelsen.

Har du frågor angående hur du skall betala, ta kontakt med din bank och be att få hjälp angående en utlandsbetalning via SEPA.

Vi har ingen möjlighet att ta emot betalning via kreditkort eller bankkort

Vi kan tyvärr inte ta emot några kortbetalningar, och det gäller samtliga kreditkort eller debitkort. Ibland kan banken ändå hjälpa er att göra betalningen via ert kreditkort. Vissa kortsällskap erbjuder samma förmåner om ni som kund kan visa att företaget ni handlar av inte kan ta emot kortbetalning och att ni försökt att betala med kort. Hänvisa till denna internetsida och våra företagsuppgifter. 

Anledningen att några gäster önskar att betala med kort är för att utnyttja försäkringen som kortsällskapet erbjuder, om man betalar via kortet, men det är mycket viktigt att läsa det finstilta. Många kunder som trott att de haft ett skydd via försäkringen från kortsällskapet, har endast fått en lite summa återbetald vid sjukdom eller avbokning. Andra har inte fått någon ersättning alls via kortet. För att få ut försäkringen så måste man oftast köpa flyg och paketresa tillsammans. Vissa kortsällskap har regeln att om det inte är möjligt, så ska båda köpen göras inom en viss tid. Kör ni egen bil till Spanien eller Portugal, så gäller sällan kortförsäkringen. Undersök noga, så att ni inte tror att ni är skyddade via en försäkring som inte är giltig. Kontrollera först och främst skyddet ni har i egen hemförsäkringen. Ibland kan man komplettera med en avbeställningsförsäkring och reseförsäkring för en liten summa, om det inte redan ingår. Alternativt kan man boka avbeställningsförsäkring via vår hemsida i samband med bokning. 

Övriga frågor om betalning

Under länken http://www.golfispanien.se/svar-betalning finns svar på hur man ska göra om man har betalat in för mycket pengar samt andra frågor om betalning.